2011 – 2012
EN
A text physical theater play used improvisation as a method for creation in a platform of absurdity and nonsense investigating life, meaning. “People die in an explosion, don’t remember anything. How can you still use your senses if your head has crashed? Maybe our beliefs have changed. Little by little, everything comes back. We begin to understand why we are where we are. We want to point out a black sheep, someone who can whitewash guilt with innocence. And then, when everything goes quiet, it just starts all over again. Deafening. Inevitable. Breathtaking.”
From and with: Enkidu Khaled , Mokhallad Rasem, Jessa Wildemeersch, Sofie Palmers, Duraid Abbasen sound design: Roeland Luyten light: Hanne Dick Production: De theatermaker, Scheld’apen, arenberg and monty.
NL
Een tekstueel fysiek theaterstuk dat improvisatie gebruikt als creatie methode in een platform van absurditeit en onzin die het leven, de betekenis, onderzoekt. “Mensen sterven in een explosie, herinneren zich niets meer. Hoe kun je je zintuigen nog gebruiken als je hoofd is ingestort? Misschien zijn onze overtuigingen verandert. Beetje bij beetje komt alles terug. We beginnen te begrijpen waarom we zijn waar we zijn. We willen een zwart schaap aanwijzen, iemand die schuld kan witwassen met onschuld. En dan, als alles stil wordt, begint het gewoon weer opnieuw. Oorverdovend. Onvermijdelijk. Adembenemend.”
Van en met: Enkidu Khaled , Mokhallad Rasem, Jessa Wildemeersch, Sofie Palmers, Duraid Abbasen sound design: Roeland Luyten licht: Hanne Dick Productie: De theatermaker, Scheld’apen, arenberg en monty